gelenda.pl

Fiat 500: jak wybrać idealny zderzak tylny - poradnik kupującego

Fiat 500: jak wybrać idealny zderzak tylny - poradnik kupującego

Zderzak tylny do Fiata 500 to kluczowy element karoserii, dostępny w różnych wariantach cenowych i jakościowych. Można wybierać spośród nowych części chromowanych, lakierowanych lub używanych. Ceny wahają się od 750 zł za używane do około 900 zł za nowe elementy z profesjonalnym lakierowaniem.

Najważniejsze informacje:
  • Dostępne są trzy główne warianty: chromowane, pod listwy chromowane oraz używane
  • Nowy zderzak chromowany kosztuje około 340 zł
  • Wersja z profesjonalnym lakierowaniem to wydatek około 900 zł
  • Używane zderzaki dostępne od 750 zł
  • Zakup możliwy w sklepach internetowych i specjalistycznych punktach motoryzacyjnych
  • Przy wyborze używanych części kluczowa jest kontrola stanu technicznego
  • Niektóre oferty nie zawierają dodatkowych akcesoriów montażowych

Rodzaje zderzaków tylnych do Fiata 500

Zderzak tylny do Fiata 500 występuje w trzech głównych wariantach. Najpopularniejszy jest zderzak tylny fiat 500 chrom, kosztujący około 340 zł. Fiat 500 zderzak tylny nowy w wersji pod listwy chromowane to wydatek około 900 zł, ale cena obejmuje profesjonalne lakierowanie.

Na rynku dostępny jest również fiat 500 tylny zderzak używany, którego ceny startują od 750 zł. Zderzak tył fiat 500 lakierowany można zamówić w dowolnym kolorze. Każda wersja wymaga sprawdzenia kompatybilności z konkretnym modelem pojazdu.

Jak zabezpieczyć zderzak przed uszkodzeniami?

Podstawową ochronę tylnej części karoserii Fiata 500 zapewniają specjalne folie ochronne. Warto zainwestować w profesjonalny montaż, który zagwarantuje trwałość zabezpieczenia.

Dodatkowym zabezpieczeniem są czujniki parkowania, które znacząco zmniejszają ryzyko uszkodzenia. Regularnej kontroli wymaga także stan powłoki lakierniczej i punktów mocowania.

Uwaga: Przed zakupem zderzaka tylnego do Fiata 500 sprawdź numer VIN pojazdu, aby mieć pewność kompatybilności części.

Jakie są najczęstsze problemy ze zderzakiem tylnym?

Najpowszechniejszym problemem są zarysowania i odpryski powstałe podczas parkowania. Często dochodzi także do pęknięć w miejscach mocowania zderzaka.

Kolejnym częstym uszkodzeniem jest odkształcenie tylnej części karoserii po niewielkich stłuczkach. Problemy sprawia również korozja elementów mocujących.

W przypadku zderzaka tylnego Fiata 500 często występuje blaknięcie lakieru pod wpływem słońca. Zdarza się też luzowanie się elementów ozdobnych i listew.

Kiedy wymienić zderzak na nowy?

Wymiana jest konieczna przy widocznych pęknięciach lub odkształceniach materiału. Głębokie zarysowania odsłaniające plastik również kwalifikują zderzak do wymiany. Istotnym sygnałem są też problemy z dopasowaniem elementu do karoserii.

Korozja elementów mocujących to kolejny powód do wymiany. Warto też rozważyć wymianę przy znacznym blaknięciu lakieru. Regularne przeglądy pozwalają wcześnie wykryć potencjalne problemy.

Gwarancja i reklamacja zderzaka

Na nowy zderzak tylny Fiata 500 przysługuje 24-miesięczna gwarancja. Sprzedawca odpowiada za wady fabryczne i problemy z dopasowaniem części. Reklamację należy złożyć niezwłocznie po wykryciu usterki.

W przypadku zderzaka tylnego używanego prawa konsumenta są ograniczone. Kluczowe jest zachowanie dowodu zakupu i dokumentacji fotograficznej stanu części. Warto spisać umowę określającą warunki ewentualnej reklamacji.

Jak prawidłowo zgłosić reklamację?

Reklamację należy złożyć pisemnie, dołączając dokumentację fotograficzną uszkodzeń. Warto również zachować wszystkie dokumenty zakupu i gwarancji.

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. W zgłoszeniu trzeba dokładnie opisać wadę i określić swoje oczekiwania wobec sprzedającego.

Ubezpieczenie a wymiana zderzaka

Zdjęcie Fiat 500: jak wybrać idealny zderzak tylny - poradnik kupującego

Wymiana zderzaka tylnego Fiata 500 może być pokryta z polisy OC sprawcy kolizji. Wymagane jest zgłoszenie szkody i dokumentacja fotograficzna uszkodzeń.

Proces likwidacji szkody trwa zazwyczaj do 30 dni. Ubezpieczyciel może skierować na oględziny lub zaakceptować kosztorys naprawy.

W przypadku szkód parkingowych warto skorzystać z AC. Należy jednak pamiętać o udziale własnym w szkodzie.

Co pokrywa OC a co AC?

Polisa OC sprawcy pokrywa pełen koszt naprawy lub wymiany zderzaka tylnego. Obejmuje to cenę części, robociznę oraz ewentualne lakierowanie. Nie ma tu ograniczeń kwotowych.

AC pokrywa szkody powstałe z własnej winy, ale uwzględnia udział własny. Warto sprawdzić w polisie limit odpowiedzialności dla szkód parkingowych. Niektóre firmy oferują opcję wykupienia udziału własnego.

Co musisz wiedzieć o zderzakach do Fiata 500?

Zderzak tylny do Fiata 500 to kluczowy element bezpieczeństwa i estetyki pojazdu. Właściwy wybór między chromowanym (340 zł), lakierowanym (900 zł) a używanym (od 750 zł) wariantem zależy głównie od budżetu i oczekiwań estetycznych. Przy zakupie warto zwrócić szczególną uwagę na kompatybilność z modelem samochodu oraz stan techniczny części.

Niezależnie od wybranej opcji, regularne przeglądy i odpowiednie zabezpieczenie zderzaka znacząco przedłużają jego żywotność. W przypadku uszkodzeń warto pamiętać o możliwości skorzystania z ubezpieczenia - OC sprawcy pokryje pełen koszt naprawy, podczas gdy AC może wymagać dopłaty w postaci udziału własnego.

Przy zakupie nowego zderzaka do Fiata 500 otrzymujemy 24-miesięczną gwarancję, co daje pewność jakości i możliwość reklamacji. W przypadku części używanych kluczowe jest dokładne sprawdzenie stanu technicznego oraz zachowanie dokumentacji zakupu na wypadek ewentualnych problemów.

Źródło:

[1]

https://klasyki.org/produkt/zderzak-tylny-chromowany-fiat-500/

[2]

https://www.proxyparts.pl/magazyn-czesci/magazyn/marka/fiat/model/500/czesc/zderzak-tylny/

[3]

https://www.zderzakwkolorze.pl/produkt/zderzak-tylny-fiat-500-wersja-pod-listwy-chromowane/

[4]

https://allegro.pl/listing?string=zderzak+tylny+fiat+500

5 Podobnych Artykułów

  1. Top 5 kultowych filmów o ciężarówkach - emocje na autostradzie
  2. Problemy z DPF w Audi A4 B7 2.0 TDI BPW: skuteczne rozwiązania i koszty
  3. Kompletny przegląd felg do VW T4: wymiary, rodzaje i popularne modele
  4. Tester czy interfejs diagnostyczny – co wybrać?
  5. Olej silnikowy - Jak dobrać odpowiedni rodzaj, normę jakości i częstotliwość wymiany?
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Łukasz Przybylski
Łukasz Przybylski

Jako pasjonat motoryzacji testuję dla Was najnowsze auta elektryczne. Dzielę się moją wiedzą o tuningu i akcesoriach, aby Wasz pojazd był wyjątkowy. Interesują mnie wyścigi oraz historię motoryzacji. Lubię pisać o nowinkach technicznych i bezpieczeństwie na drodze. Moim celem jest dostarczanie Wam rzetelnych porad, abyście czuli się pewnie za kierownicą wymarzonego samochodu.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły