Ile oleju do silnika 2.0 TDI 150KM: Kompletne informacje o wymianie oleju

Ile oleju do silnika 2.0 TDI 150KM: Kompletne informacje o wymianie oleju
Autor Dominik Mróz
Dominik Mróz26 listopada 2024 | 7 min

Wymiana oleju w silniku 2.0 TDI 150 KM to kluczowy element obsługi tego popularnego układu napędowego. Do prawidłowego funkcjonowania silnik wymaga około 5,5 litra oleju o lepkości 5W-30. Ważne jest, by olej spełniał normy VW 504 00 i 507 00, szczególnie w autach z filtrem cząstek stałych. Regularna wymiana oleju, zalecana co 12 000 km lub raz w roku, zapewnia długą żywotność silnika i jego optymalną pracę.

Najważniejsze informacje:
  • Ilość oleju: około 5,5 litra
  • Zalecana lepkość: 5W-30
  • Wymagane normy: VW 504 00 i 507 00
  • Częstotliwość wymiany: co 12 000 km lub raz w roku
  • Przykładowe oleje: Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W-30, Castrol EDGE 5W-30 C3

Ilość oleju potrzebna do silnika 2.0 TDI 150KM

Ile oleju do silnika 2.0 TDI 150KM to kluczowe pytanie przy wymianie tego płynu eksploatacyjnego. Standardowo, pojemność oleju 2.0 TDI 150KM wynosi około 5,5 litra. Ta ilość oleju 2.0 TDI jest wystarczająca do zapewnienia prawidłowego smarowania wszystkich elementów silnika.

Warto jednak pamiętać, że rzeczywista ilość oleju wlana do 2.0 TDI może nieznacznie się różnić w zależności od modelu samochodu i roku produkcji. Dlatego zawsze warto sprawdzić dokładne specyfikacje w instrukcji obsługi pojazdu lub skonsultować się z autoryzowanym serwisem.

Uwaga: Po wymianie oleju 2.0 TDI 150KM i pierwszym uruchomieniu silnika, może być konieczne dolanie niewielkiej ilości oleju. Jest to normalne zjawisko, związane z wypełnieniem się układu smarowania.

Należy zaznaczyć, że ile oleju wchodzi do 2.0 TDI może się różnić przy wymianie z filtrem i bez. Wymiana z nowym filtrem oleju zwykle wymaga dodatkowych 0,5-0,7 litra oleju, aby skompensować ilość zatrzymaną w nowym elemencie filtrującym.

Specyfikacja techniczna silnika 2.0 TDI 150KM

Silnik 2.0 TDI o mocy 150KM to popularna jednostka napędowa stosowana w wielu modelach grupy Volkswagen. Charakteryzuje się on wysoką kulturą pracy, dobrymi osiągami oraz stosunkowo niskim zużyciem paliwa, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla wielu kierowców.

Konstrukcja tego silnika opiera się na czterech cylindrach w układzie rzędowym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego już od niskich obrotów, co przekłada się na elastyczną jazdę.

  • Pojemność skokowa: 1968 cm³
  • Moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 3500-4000 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
  • Liczba zaworów na cylinder: 4
  • Norma emisji spalin: Euro 6

Czytaj więcej: Opony zimowe i letnie - kiedy wymieniać i jak przeprowadzić procedurę?

Jaki olej wybrać do silnika 2.0 TDI?

Wybór odpowiedniego oleju do silnika 2.0 TDI 150KM jest kluczowy dla jego prawidłowego funkcjonowania i długiej żywotności. Producent zaleca stosowanie oleju o lepkości 5W-30, który zapewnia optymalne smarowanie zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach pracy silnika.

Równie istotne jest spełnienie norm VW 504 00 oraz 507 00, które gwarantują kompatybilność z układem oczyszczania spalin, w tym z filtrem cząstek stałych (DPF). Stosowanie oleju zgodnego z tymi normami pomaga w utrzymaniu wydajności silnika i redukcji emisji szkodliwych substancji.

Nazwa oleju Specyfikacja Normy
Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W-30 5W-30 VW 504 00 / 507 00
Castrol EDGE 5W-30 C3 5W-30 VW 504 00 / 507 00
Millers EE Performance C3 5W30 5W-30 VW 504 00 / 507 00
Motul Specific 504 00 507 00 5W-30 5W-30 VW 504 00 / 507 00

Normy oleju dla silnika 2.0 TDI

Normy oleju dla silnika 2.0 TDI mają kluczowe znaczenie dla jego prawidłowego funkcjonowania. VW 504 00 i 507 00 to specyfikacje opracowane przez koncern Volkswagen, które określają wymagania dotyczące właściwości fizykochemicznych oleju. Zapewniają one optymalną ochronę silnika, wydłużają okresy między wymianami i są kompatybilne z systemami oczyszczania spalin.

Stosowanie oleju niespełniającego tych norm może prowadzić do poważnych konsekwencji. Może to skutkować zwiększonym zużyciem elementów silnika, pogorszeniem osiągów, a nawet uszkodzeniem układu oczyszczania spalin, co wiąże się z kosztownymi naprawami.

Jak sprawdzić poziom oleju w 2.0 TDI?

Zdjęcie Ile oleju do silnika 2.0 TDI 150KM: Kompletne informacje o wymianie oleju

Regularna kontrola poziomu oleju w silniku 2.0 TDI jest kluczowa dla jego prawidłowej pracy. Najlepiej wykonywać ją na zimnym silniku, gdy samochód stoi na równym podłożu, co zapewni dokładny odczyt.

Aby sprawdzić poziom oleju, należy zlokalizować bagnet pomiarowy, zwykle oznaczony żółtą rączką. Po wyjęciu bagnetu, należy go wytrzeć czystą szmatką, a następnie ponownie włożyć do końca i wyciągnąć.

Odczyt poziomu oleju powinien mieścić się między oznaczeniami MIN i MAX na bagnecie. Jeśli poziom jest bliżej lub poniżej oznaczenia MIN, należy niezwłocznie uzupełnić olej do właściwego poziomu.

  1. Zaparkuj samochód na równym podłożu i wyłącz silnik
  2. Odczekaj kilka minut, aby olej spłynął do miski olejowej
  3. Zlokalizuj i wyciągnij bagnet pomiarowy
  4. Wytrzyj bagnet do czysta i włóż z powrotem
  5. Wyciągnij bagnet ponownie i odczytaj poziom oleju

Kiedy sprawdzać poziom oleju?

Poziom oleju w silniku 2.0 TDI warto sprawdzać regularnie, najlepiej przy każdym tankowaniu paliwa. Częsta kontrola pozwoli na wczesne wykrycie ewentualnych wycieków lub nadmiernego zużycia oleju.

Dodatkowo, zawsze należy sprawdzić poziom oleju przed dłuższą podróżą. Zapewni to spokój ducha i pewność, że silnik jest odpowiednio zabezpieczony.

Niski poziom oleju może objawiać się zwiększonym hałasem pracy silnika, pojawieniem się kontrolki oleju na desce rozdzielczej czy pogorszeniem osiągów. W przypadku zaobserwowania tych symptomów, należy niezwłocznie sprawdzić i uzupełnić poziom oleju, aby uniknąć poważnych uszkodzeń silnika.

Wymiana oleju w 2.0 TDI - najważniejsze informacje

Wymiana oleju 2.0 TDI 150KM powinna odbywać się regularnie, zgodnie z zaleceniami producenta. Standardowo, interwał wymiany dla tego silnika wynosi około 15 000 km lub raz w roku, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Warto jednak pamiętać, że intensywna eksploatacja, częsta jazda na krótkich dystansach czy trudne warunki drogowe mogą skrócić ten okres.

Przy wymianie oleju zawsze należy pamiętać o jednoczesnej wymianie filtra oleju. Jest to kluczowe dla zapewnienia czystości układu smarowania i ochrony silnika przed zanieczyszczeniami. Dodatkowo, warto sprawdzić i w razie potrzeby wymienić filtr powietrza oraz filtr paliwa, co kompleksowo zadba o kondycję silnika.

Koszt wymiany oleju 2.0 TDI 150KM może się różnić w zależności od regionu i wybranego serwisu. Średnio, w autoryzowanym serwisie może to być wydatek rzędu 500-700 zł, wliczając olej, filtr i robociznę. W niezależnych warsztatach cena może być niższa, ale zawsze warto wybierać sprawdzone miejsca z dobrymi opiniami.

Kompleksowa opieka nad silnikiem 2.0 TDI 150KM - klucz do długiej żywotności

Właściwa obsługa silnika 2.0 TDI 150KM wymaga szczególnej uwagi w kwestii doboru i wymiany oleju. Pamiętajmy, że do tego silnika potrzeba około 5,5 litra oleju o specyfikacji 5W-30, spełniającego normy VW 504 00 i 507 00. Regularna kontrola poziomu oleju i jego wymiana co 15 000 km lub raz w roku są kluczowe dla utrzymania silnika w dobrej kondycji.

Wybór odpowiedniego oleju, takiego jak Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W-30 czy Castrol EDGE 5W-30 C3, zapewni optymalne smarowanie i ochronę silnika. Pamiętajmy również o prawidłowej procedurze sprawdzania poziomu oleju - na zimnym silniku, na równym podłożu, używając bagnetu pomiarowego.

Inwestycja w regularną wymianę oleju i stosowanie się do zaleceń producenta to najlepsza strategia na długotrwałą i bezproblemową eksploatację silnika 2.0 TDI 150KM. Dzięki temu nie tylko zwiększymy żywotność silnika, ale także utrzymamy jego wysoką wydajność i niskie zużycie paliwa.

Źródło:

[1]

https://www.oilclub.pl/index.php

[2]

https://a6klub.pl/a6-c7-diesel/ile-dokladnie-oleju-do-wymiany-t100066.html

[3]

https://zmienolej.pl/23489-

[4]

https://forum.karawaning.pl/topic/42091-jaki-stosowa%C4%87-olej-do-silnika-20-tdi-150-km-interwa%C5%82-zmiany-oleju/

[5]

http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=12437

5 Podobnych Artykułów

  1. Kabel plusowy do akumulatora: jak wybrać i zainstalować
  2. Jaki kolor felg najlepiej pasuje do srebrnego auta: przewodnik eksperta
  3. Bus zabudowa camper - jak stworzyć własny dom na kołach krok po kroku
  4. Jakie usterki najczęściej występują w samochodach Mitsubishi?
  5. Z czego składa się alternator: kompletna budowa i rola komponentów
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Dominik Mróz
Dominik Mróz

Jestem zapalonym motoryzacyjnym testerem. Na tym blogu dzielę się przemyśleniami na temat nowych modeli samochodów, które miałem okazję prowadzić. Staram się obiektywnie oceniać zalety i wady testowanych aut. Interesują mnie zagadnienia związane z ekologią i elektromobilnością. Uwielbiam też sportowe wyczyny na torze wyścigowym

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły