Mercedes 2.6 V6 (M112) to sześciocylindrowy silnik benzynowy produkowany w latach 2000-2005. Jednostka napędowa montowana głównie w modelach klasy C i E. Charakteryzuje się mocą 170-177 KM i aluminiową konstrukcją, co przekłada się na niższą wagę. Silnik wyróżnia się wysoką kulturą pracy dzięki wałkowi wyrównawczemu redukującemu drgania.
Najważniejsze informacje:- Aluminiowa konstrukcja zapewnia dobrą dynamikę
- Silnik posiada 18-zaworowy układ
- Zastosowano wtrysk wielopunktowy
- Spalanie w mieście dochodzi do 15l/100km
- Wysokie koszty serwisowania i części zamiennych
- Przy odpowiedniej konserwacji osiąga wysokie przebiegi
Podstawowe dane techniczne silnika M112
Mercedes 2.6 V6 zadebiutował w 2000 roku jako jednostka napędowa klasy średniej. Ten sześciocylindrowy silnik benzynowy, oznaczony kodem M112, montowano głównie w modelach klasy C i E. Konstrukcja oparta na aluminiowym bloku silnika zapewniała dobry stosunek mocy do masy.
Parametr | Wartość |
---|---|
Moc maksymalna | 170-177 KM |
Moment obrotowy | 240 Nm |
Pojemność skokowa | 2597 cm³ |
Układ cylindrów | V6 |
Liczba zaworów | 18 |
Typ wtrysku | Wielopunktowy |
Silnik Mercedes M112 wyróżnia się zastosowaniem wałka wyrównawczego, który znacząco redukuje drgania. Aluminiowa konstrukcja pozwoliła obniżyć masę całkowitą jednostki.
Zalety silnika Mercedes 2.6 V6
Wysoka kultura pracy to główna zaleta tej konstrukcji. Mercedes 2.6 benzyna pracuje cicho i płynnie. Charakterystyka momentu obrotowego zapewnia dobrą elastyczność w szerokim zakresie obrotów.
Trwałość konstrukcji potwierdza wiele egzemplarzy z przebiegiem powyżej 300 tysięcy kilometrów. Aluminiowa konstrukcja pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. Mercedes w210 2.6 v6 dobrze znosi długie trasy.
- Wysoka kultura pracy
- Dobra dynamika w mieście
- Trwała konstrukcja
- Niska awaryjność przy regularnym serwisie
- Możliwość montażu instalacji LPG
- Dobre wyważenie silnika
Czy Mercedes 2.6 V6 jest awaryjny?
Najczęstsze problemy Mercedes 2.6 V6 dotyczą układu elektrycznego. Głównym punktem zapalnym są cewki zapłonowe, które potrafią zawodzić po 100-150 tysiącach kilometrów. Problemy z rozrusznikiem pojawiają się rzadziej.
Silnik Mercedes 2.6 V6 awarie może generować także w układzie chłodzenia. Uszczelka pod głowicą wymaga okresowej kontroli, podobnie jak stan pompy wody. Przecieki z chłodnicy zdarzają się po 200 tysiącach kilometrów.
Układ dolotowy może generować problemy z przepustnicą. Zawory EGR wymagają okresowego czyszczenia, a ich awaria objawia się nierówną pracą silnika.
Pod względem ogólnej niezawodności Mercedes M112 opinie użytkowników są pozytywne. Regularnie serwisowana jednostka rzadko sprawia poważne problemy.
Koszty eksploatacji silnika M112
Części zamienne do Mercedes 2.6 V6 są stosunkowo drogie. Oryginalne elementy kosztują więcej niż zamienniki, ale charakteryzują się wyższą trwałością. Dostępność części jest dobra zarówno w ASO, jak i na rynku wtórnym.
Koszty robocizny w autoryzowanych serwisach są wysokie. Niezależne warsztaty oferują nawet o 50% niższe stawki. Podstawowy przegląd to wydatek od 500 do 1000 złotych.
Część | Cena (PLN) |
---|---|
Cewka zapłonowa | 150-300 |
Komplet świec | 200-400 |
Pompa wody | 300-600 |
Rozrusznik | 800-1500 |
Termostat | 150-300 |
Jakie jest realne spalanie Mercedesa 2.6 V6?
Mercedes 2.6 V6 spalanie jest jedną z głównych wad tej jednostki. W cyklu mieszanym silnik zużywa średnio 11-13 litrów benzyny na 100 km. Dynamiczny styl jazdy znacząco zwiększa te wartości.
W mieście zużycie paliwa często przekracza 14 litrów na 100 km. Korki i częste ruszanie potrafią podnieść spalanie nawet do 16 l/100km.
Na trasie, przy spokojnej jeździe z prędkością do 120 km/h, spalanie spada do 8-9 litrów na 100 km.
Montaż instalacji LPG może obniżyć koszty eksploatacji o połowę. Silnik dobrze znosi zasilanie gazem, ale wymaga częstszej wymiany świec zapłonowych.
Dynamika i kultura pracy na co dzień
Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi w codziennej eksploatacji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9 sekund. Elastyczność w zakresie 60-120 km/h zadowoli większość kierowców.
Silnik pracuje kulturalnie w całym zakresie obrotów. Charakterystyka momentu obrotowego zapewnia dobrą dynamikę już od niskich obrotów. Na autostradzie jednostka utrzymuje wysokie prędkości bez wysiłku.
Komfort akustyczny stoi na wysokim poziomie. Drgania są skutecznie tłumione przez wałek wyrównawczy.
Trwałość i żywotność silnika
Przy regularnym serwisowaniu Mercedes 2.6 V6 opinie wskazują na przebieg rzędu 300-400 tysięcy kilometrów bez większych inwestycji. Kluczowa jest regularna wymiana oleju i przestrzeganie harmonogramu przeglądów.
Egzemplarze po 200 tysiącach kilometrów mogą wymagać wymiany cewek zapłonowych i elementów układu chłodzenia. Łańcuch rozrządu zazwyczaj wytrzymuje 250-300 tysięcy kilometrów.
Silniki z wysokim przebiegiem często wykazują zwiększone zużycie oleju. Dopuszczalne zużycie to około 1 litr na 1000 km.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Podstawą jest weryfikacja szczelności układu chłodzenia. Wycieki spod uszczelki pod głowicą mogą świadczyć o poważnych problemach. Sprawdź również stan płynu chłodniczego.
Ważna jest kontrola pracy silnika na zimno i ciepło. Nierówna praca lub drgania mogą wskazywać na problemy z cewkami zapłonowymi lub przepustnicą. Warto również sprawdzić dymienie z układu wydechowego.
Stan oleju i jego poziom są kluczowe. Zbyt niski poziom lub zanieczyszczony olej świadczą o zaniedbaniach. Sprawdź również szczelność pokrywy zaworów.
Dokumentacja serwisowa powinna zawierać informacje o regularnych wymianach oleju. Historia napraw i wymian części pomoże ocenić stan techniczny. Warto zwrócić uwagę na przebieg między wymianami oleju.
Porównanie z konkurencyjnymi silnikami V6
Mercedes 2.6 V6 wypada korzystnie na tle konkurencji pod względem kultury pracy. Audi 2.8 V6 oferuje lepsze osiągi, ale charakteryzuje się wyższym spalaniem. BMW z silnikiem 2.5i ma bardziej sportowy charakter.
Pod względem trwałości jednostka M112 przewyższa wiele konkurencyjnych konstrukcji. Koszty części zamiennych są porównywalne do innych niemieckich marek premium. Dostępność części jest lepsza niż w przypadku silników japońskich.
Na rynku wtórnym Mercedes M112 opinie plasują tę jednostkę w czołówce silników klasy średniej. Kompromis między osiągami a kulturą pracy przemawia na korzyść tej konstrukcji.
Co warto wiedzieć o Mercedesie 2.6 V6?
Silnik Mercedes 2.6 V6 to godna uwagi jednostka napędowa o solidnej konstrukcji i wysokiej kulturze pracy. Mimo wyższego spalania w mieście (12-15l/100km) i stosunkowo wysokich kosztów części zamiennych, silnik oferuje dobrą dynamikę i komfort jazdy. Przy regularnym serwisowaniu osiąga przebiegi rzędu 300-400 tysięcy kilometrów.
Najczęstsze problemy techniczne dotyczą cewek zapłonowych i układu chłodzenia, jednak przy odpowiedniej konserwacji nie stanowią poważnego zagrożenia. Instalacja LPG może znacząco obniżyć koszty eksploatacji, a silnik dobrze znosi zasilanie gazem.
Decydując się na zakup auta z tym silnikiem, kluczowa jest weryfikacja historii serwisowej i stanu technicznego. Szczególną uwagę należy zwrócić na szczelność układu chłodzenia, stan oleju oraz regularność przeglądów. Mercedes M112 to dobry wybór dla osób ceniących komfort i niezawodność, które są gotowe zaakceptować wyższe koszty eksploatacji.