Mercedes 2.6 V6 - Opinie, Zalety i Wady Silnika M112 Oczami Kierowców

Mercedes 2.6 V6 - Opinie, Zalety i Wady Silnika M112 Oczami Kierowców
Autor Dominik Mróz
Dominik Mróz5 listopada 2024 | 6 min

Mercedes 2.6 V6 (M112) to sześciocylindrowy silnik benzynowy produkowany w latach 2000-2005. Jednostka napędowa montowana głównie w modelach klasy C i E. Charakteryzuje się mocą 170-177 KM i aluminiową konstrukcją, co przekłada się na niższą wagę. Silnik wyróżnia się wysoką kulturą pracy dzięki wałkowi wyrównawczemu redukującemu drgania.

Najważniejsze informacje:
  • Aluminiowa konstrukcja zapewnia dobrą dynamikę
  • Silnik posiada 18-zaworowy układ
  • Zastosowano wtrysk wielopunktowy
  • Spalanie w mieście dochodzi do 15l/100km
  • Wysokie koszty serwisowania i części zamiennych
  • Przy odpowiedniej konserwacji osiąga wysokie przebiegi

Podstawowe dane techniczne silnika M112

Mercedes 2.6 V6 zadebiutował w 2000 roku jako jednostka napędowa klasy średniej. Ten sześciocylindrowy silnik benzynowy, oznaczony kodem M112, montowano głównie w modelach klasy C i E. Konstrukcja oparta na aluminiowym bloku silnika zapewniała dobry stosunek mocy do masy.

Parametr Wartość
Moc maksymalna 170-177 KM
Moment obrotowy 240 Nm
Pojemność skokowa 2597 cm³
Układ cylindrów V6
Liczba zaworów 18
Typ wtrysku Wielopunktowy

Silnik Mercedes M112 wyróżnia się zastosowaniem wałka wyrównawczego, który znacząco redukuje drgania. Aluminiowa konstrukcja pozwoliła obniżyć masę całkowitą jednostki.

Zalety silnika Mercedes 2.6 V6

Wysoka kultura pracy to główna zaleta tej konstrukcji. Mercedes 2.6 benzyna pracuje cicho i płynnie. Charakterystyka momentu obrotowego zapewnia dobrą elastyczność w szerokim zakresie obrotów.

Trwałość konstrukcji potwierdza wiele egzemplarzy z przebiegiem powyżej 300 tysięcy kilometrów. Aluminiowa konstrukcja pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. Mercedes w210 2.6 v6 dobrze znosi długie trasy.

  • Wysoka kultura pracy
  • Dobra dynamika w mieście
  • Trwała konstrukcja
  • Niska awaryjność przy regularnym serwisie
  • Możliwość montażu instalacji LPG
  • Dobre wyważenie silnika

Czy Mercedes 2.6 V6 jest awaryjny?

Najczęstsze problemy Mercedes 2.6 V6 dotyczą układu elektrycznego. Głównym punktem zapalnym są cewki zapłonowe, które potrafią zawodzić po 100-150 tysiącach kilometrów. Problemy z rozrusznikiem pojawiają się rzadziej.

Silnik Mercedes 2.6 V6 awarie może generować także w układzie chłodzenia. Uszczelka pod głowicą wymaga okresowej kontroli, podobnie jak stan pompy wody. Przecieki z chłodnicy zdarzają się po 200 tysiącach kilometrów.

Układ dolotowy może generować problemy z przepustnicą. Zawory EGR wymagają okresowego czyszczenia, a ich awaria objawia się nierówną pracą silnika.

Porada eksperta: Przy zakupie samochodu z silnikiem M112 kluczowa jest kontrola szczelności układu chłodzenia, stanu cewek zapłonowych oraz historii serwisowej. Regularna wymiana oleju co 10-15 tysięcy kilometrów znacząco wydłuża żywotność silnika.

Pod względem ogólnej niezawodności Mercedes M112 opinie użytkowników są pozytywne. Regularnie serwisowana jednostka rzadko sprawia poważne problemy.

Koszty eksploatacji silnika M112

Zdjęcie Mercedes 2.6 V6 - Opinie, Zalety i Wady Silnika M112 Oczami Kierowców

Części zamienne do Mercedes 2.6 V6 są stosunkowo drogie. Oryginalne elementy kosztują więcej niż zamienniki, ale charakteryzują się wyższą trwałością. Dostępność części jest dobra zarówno w ASO, jak i na rynku wtórnym.

Koszty robocizny w autoryzowanych serwisach są wysokie. Niezależne warsztaty oferują nawet o 50% niższe stawki. Podstawowy przegląd to wydatek od 500 do 1000 złotych.

Część Cena (PLN)
Cewka zapłonowa 150-300
Komplet świec 200-400
Pompa wody 300-600
Rozrusznik 800-1500
Termostat 150-300

Jakie jest realne spalanie Mercedesa 2.6 V6?

Mercedes 2.6 V6 spalanie jest jedną z głównych wad tej jednostki. W cyklu mieszanym silnik zużywa średnio 11-13 litrów benzyny na 100 km. Dynamiczny styl jazdy znacząco zwiększa te wartości.

W mieście zużycie paliwa często przekracza 14 litrów na 100 km. Korki i częste ruszanie potrafią podnieść spalanie nawet do 16 l/100km.

Na trasie, przy spokojnej jeździe z prędkością do 120 km/h, spalanie spada do 8-9 litrów na 100 km.

Montaż instalacji LPG może obniżyć koszty eksploatacji o połowę. Silnik dobrze znosi zasilanie gazem, ale wymaga częstszej wymiany świec zapłonowych.

Dynamika i kultura pracy na co dzień

Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi w codziennej eksploatacji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9 sekund. Elastyczność w zakresie 60-120 km/h zadowoli większość kierowców.

Silnik pracuje kulturalnie w całym zakresie obrotów. Charakterystyka momentu obrotowego zapewnia dobrą dynamikę już od niskich obrotów. Na autostradzie jednostka utrzymuje wysokie prędkości bez wysiłku.

Komfort akustyczny stoi na wysokim poziomie. Drgania są skutecznie tłumione przez wałek wyrównawczy.

Trwałość i żywotność silnika

Przy regularnym serwisowaniu Mercedes 2.6 V6 opinie wskazują na przebieg rzędu 300-400 tysięcy kilometrów bez większych inwestycji. Kluczowa jest regularna wymiana oleju i przestrzeganie harmonogramu przeglądów.

Egzemplarze po 200 tysiącach kilometrów mogą wymagać wymiany cewek zapłonowych i elementów układu chłodzenia. Łańcuch rozrządu zazwyczaj wytrzymuje 250-300 tysięcy kilometrów.

Silniki z wysokim przebiegiem często wykazują zwiększone zużycie oleju. Dopuszczalne zużycie to około 1 litr na 1000 km.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Podstawą jest weryfikacja szczelności układu chłodzenia. Wycieki spod uszczelki pod głowicą mogą świadczyć o poważnych problemach. Sprawdź również stan płynu chłodniczego.

Ważna jest kontrola pracy silnika na zimno i ciepło. Nierówna praca lub drgania mogą wskazywać na problemy z cewkami zapłonowymi lub przepustnicą. Warto również sprawdzić dymienie z układu wydechowego.

Stan oleju i jego poziom są kluczowe. Zbyt niski poziom lub zanieczyszczony olej świadczą o zaniedbaniach. Sprawdź również szczelność pokrywy zaworów.

Dokumentacja serwisowa powinna zawierać informacje o regularnych wymianach oleju. Historia napraw i wymian części pomoże ocenić stan techniczny. Warto zwrócić uwagę na przebieg między wymianami oleju.

Porównanie z konkurencyjnymi silnikami V6

Mercedes 2.6 V6 wypada korzystnie na tle konkurencji pod względem kultury pracy. Audi 2.8 V6 oferuje lepsze osiągi, ale charakteryzuje się wyższym spalaniem. BMW z silnikiem 2.5i ma bardziej sportowy charakter.

Pod względem trwałości jednostka M112 przewyższa wiele konkurencyjnych konstrukcji. Koszty części zamiennych są porównywalne do innych niemieckich marek premium. Dostępność części jest lepsza niż w przypadku silników japońskich.

Na rynku wtórnym Mercedes M112 opinie plasują tę jednostkę w czołówce silników klasy średniej. Kompromis między osiągami a kulturą pracy przemawia na korzyść tej konstrukcji.

Co warto wiedzieć o Mercedesie 2.6 V6?

Silnik Mercedes 2.6 V6 to godna uwagi jednostka napędowa o solidnej konstrukcji i wysokiej kulturze pracy. Mimo wyższego spalania w mieście (12-15l/100km) i stosunkowo wysokich kosztów części zamiennych, silnik oferuje dobrą dynamikę i komfort jazdy. Przy regularnym serwisowaniu osiąga przebiegi rzędu 300-400 tysięcy kilometrów.

Najczęstsze problemy techniczne dotyczą cewek zapłonowych i układu chłodzenia, jednak przy odpowiedniej konserwacji nie stanowią poważnego zagrożenia. Instalacja LPG może znacząco obniżyć koszty eksploatacji, a silnik dobrze znosi zasilanie gazem.

Decydując się na zakup auta z tym silnikiem, kluczowa jest weryfikacja historii serwisowej i stanu technicznego. Szczególną uwagę należy zwrócić na szczelność układu chłodzenia, stan oleju oraz regularność przeglądów. Mercedes M112 to dobry wybór dla osób ceniących komfort i niezawodność, które są gotowe zaakceptować wyższe koszty eksploatacji.

Źródło:

[1]

https://www.motobenzyna.pl/silniki/5829-silnik-2-6-r6-12v-160-166km-m103-94.html

[2]

https://www.w202.pl/viewtopic.php?p=432015

[3]

https://w210.pl/ogolnie-o-klasie-e-f16/silnik-2-6-170km-co-sadzicie-t12389.html

5 Podobnych Artykułów

  1. Kabel plusowy do akumulatora: jak wybrać i zainstalować
  2. Jaki kolor felg najlepiej pasuje do srebrnego auta: przewodnik eksperta
  3. Wymogi prawne dla tablicy rejestracyjnej na motor: zasady i przepisy 2024
  4. Jakie usterki najczęściej występują w samochodach Mitsubishi?
  5. Z czego składa się alternator: kompletna budowa i rola komponentów
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Dominik Mróz
Dominik Mróz

Jestem zapalonym motoryzacyjnym testerem. Na tym blogu dzielę się przemyśleniami na temat nowych modeli samochodów, które miałem okazję prowadzić. Staram się obiektywnie oceniać zalety i wady testowanych aut. Interesują mnie zagadnienia związane z ekologią i elektromobilnością. Uwielbiam też sportowe wyczyny na torze wyścigowym

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły