gelenda.pl

Nowa Cupra Formentor i Leon po liftingu - musisz to zobaczyć!

Nowa Cupra Formentor i Leon po liftingu - musisz to zobaczyć!

Cześć, świeże nowości ze stajni Cupry! Hiszpańscy konstruktorzy postanowili przeprowadzić gruntowny lifting dwóch swoich sztandarowych modeli – Formentora i Leona. Oba auta przeszły prawdziwą metamorfozę stylistyczną, która zdecydowanie odcięła je od seata. Ale to nie wszystko! Producent zadbał również o odświeżenie gamy silnikowej, wprowadzając m.in. nowe jednostki hybrydowe.

Radykalne zmiany stylistyczne Cupr

Cupra Formentor i Cupra Leon po liftingu przeszły prawdziwą rewolucję wizualną. Zarówno z przodu, jak i z tyłu aut nie zobaczymy już charakterystycznych elementów kojarzonych jeszcze z Seatem. Nowy Cupra Formentor i nowy Cupra Leon zyskały znacznie bardziej agresywny wygląd, z przeprojektowanymi zderzakami i zupełnie nową sygnaturą świetlną reflektorów.

Z przodu zrezygnowano z dużego, centralnie umieszczonego grilla na rzecz masywnego, zabudowanego zderzaka. Logo marki Cupra przeniesiono nieco wyżej. Całości dopełniają ostro zakrojone reflektory z charakterystycznymi liniami świetlnymi, które optycznie powiększają przód auta.

Nie mniejsze zmiany czekają na tyle. Oficjalne zdjęcia Cupr pokazują przeprojektowany zderzak oraz nowy pas świetlny łączący lampy, który teraz również obejmuje podświetlony na czerwono emblemat. Całość zyskała na dynamice i nabrała jeszcze sportowszego charakteru.

  • Nowa Cupra wprowadza również dwa matowe kolory lakieru – Bronze Century i Grey Enceladus.
  • Zmienione lampy i zderzaki sprawiają, że Formentor i Leon wyróżniają się na drodze.

Nowe silniki i hybrydy w ofercie

Największe nowości w gamie Cupry po liftingu to oczywiście nowe jednostki napędowe. Nowy Cupra będzie można zamówić z benzynowymi silnikami eTSI wyposażonymi w układ mild hybrid oraz 48-woltową instalację elektryczną.

Ponadto Hiszpanie wprowadzili do oferty zmodernizowany wariant eHybrid. Ten plug-in bazuje na 1.5 TSI (a nie jak wcześniej na 1.4 TSI) i ma większą baterię, dzięki czemu dysponuje zwiększoną mocą 272 KM oraz zasięgiem powyżej 100 km na samym prądzie.

W palecie znalazły się też konwencjonalne jednostki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI. Topowy, 2.0 TSI po liftingu oferuje aż 333 KM mocy – więcej niż przed modernizacją. Ponadto został wyposażony w inteligentny system rozdziału momentu obrotowego i hamulce Akebono.

Czytaj więcej: Czy kupiłem porządny miernik ciśnienia za 13 zł z Aliexpress?

Bogato wyposażona kabina z nowymi multimediami

Zdjęcie Nowa Cupra Formentor i Leon po liftingu - musisz to zobaczyć!

We wnętrzu Cupr po liftingu można liczyć na sporo nowości. Jedną z najważniejszych jest większy, 12,9-calowy ekran centralny, obsługujący odświeżone systemy multimedialne. Kabinę wzbogacono również o nowy system audio sygnowany przez Sennheiser składający się aż z 12 głośników.

Uwagę zwraca także przeprojektowana konsola środkowa oraz większe wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. To kolejny dowód na to, że marka Cupra stara się podążać za najnowszymi trendami i promować rozwiązania proekologiczne.

Wnętrza Formentora i Leona po modernizacji charakteryzują się więc nie tylko świeżym designem, ale również bogatszym wyposażeniem. Kierowcy z pewnością docenią nowe multimedia i wysokiej klasy nagłośnienie.

  • 12,9-calowy ekran centralny to prawdziwy must-have we współczesnych autach.
  • Materiały z recyklingu to krok w stronę zrównoważonego rozwoju.

5 Podobnych Artykułów

  1. Ile kosztuje renowacja felg - sprawdzone ceny w punktach serwisowych
  2. Ceny Mercedes Gelenda 119: Ile kosztuje luksusowy SUV terenowy?
  3. Jak zrobić prądnicę z alternatora w 7 prostych krokach - poradnik domowy
  4. Jak zdobyć zwrot za bilet PKP? 5 ważnych informacji, o których musisz wiedzieć
  5. Łańcuchy na opony - jak zamontować bezpiecznie i skutecznie zapobiec poślizgom w czasie zimy?
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Dominik Mróz
Dominik Mróz

Jestem zapalonym motoryzacyjnym testerem. Na tym blogu dzielę się przemyśleniami na temat nowych modeli samochodów, które miałem okazję prowadzić. Staram się obiektywnie oceniać zalety i wady testowanych aut. Interesują mnie zagadnienia związane z ekologią i elektromobilnością. Uwielbiam też sportowe wyczyny na torze wyścigowym

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły