gelenda.pl

Jak zdobyć zwrot za bilet PKP? 5 ważnych informacji, o których musisz wiedzieć

Jak zdobyć zwrot za bilet PKP? 5 ważnych informacji, o których musisz wiedzieć

Zakupione z wyprzedzeniem bilety PKP często okazują się atrakcyjną ofertą. Niestety, czasami nasze plany się zmieniają i musimy zrezygnować z zarezerwowanego połączenia. Na szczęście istnieją sposoby na zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet. W tym artykule przedstawimy 5 kluczowych informacji, które ułatwią Ci odzyskanie gotówki za bilet PKP.

Zwrot biletu PKP kupionego przez internet

Coraz więcej osób decyduje się na zakup biletu PKP online. To wygodny i szybki sposób na rezerwację podróży koleją bez wychodzenia z domu. Jednak czasami nasze plany się zmieniają i musimy zrezygnować z zakupionego wcześniej biletu PKP. Na szczęście proces zwrotu biletu PKP przez internet jest prosty i intuicyjny.

Jeśli bilet PKP został kupiony bez zakładania konta, wystarczy wejść w link przesłany na adres e-mail po dokonaniu zakupu. Następnie należy podać numer biletu i adres mailowy, a następnie odszukać opcję "opłacone" i wybrać "rezygnuj". System elektroniczny pokieruje użytkownika przez kolejne kroki.

W przypadku zakupu biletu PKP online na koncie, procedura jest podobna - wystarczy się zalogować, odszukać właściwy bilet i zrezygnować z niego. Pieniądze za zwrot biletu PKP zwykle wracają na konto w ciągu 2-3 dni roboczych, ale może to potrwać do 30 dni.

Decydując się na zwrot biletu PKP przez internet, należy pamiętać o opłatach za rezygnację, które wzrastają wraz z upływem czasu do odjazdu pociągu.

Zwrot biletu PKP kupionego w kasie biletowej

Niektórzy podróżni wciąż preferują zakup biletu PKP w tradycyjnej kasie biletowej. W takim przypadku można dokonać zwrotu biletu PKP w dowolnej kasie należącej do przewoźnika obsługującego ten kurs. Istnieje szansa, że pieniądze za zwrot biletu PKP zostaną zwrócone od ręki.

W kasie można również zwrócić bilet PKP kupiony przez internet. W tym celu należy udać się do Centrum Obsługi Klienta lub kasy PKP Intercity świadczącej takie usługi. Ułatwi to procedurę i pozwoli szybciej odzyskać należność.

Podobnie jak przy zwrocie biletu PKP online, należy liczyć się z potrąceniem opłaty za rezygnację z przejazdu. Im bliżej daty odjazdu pociągu, tym opłata będzie wyższa.

  • Do dnia poprzedzającego wyjazd - 5% ceny biletu
  • Do 30 minut przed odjazdem - 10% ceny biletu
  • Poniżej 30 minut przed odjazdem - 20% ceny biletu

Czytaj więcej: Czy kupiłem porządny miernik ciśnienia za 13 zł z Aliexpress?

Zasady uzyskania zwrotu za bilet PKP po odjeździe pociągu

Zdjęcie Jak zdobyć zwrot za bilet PKP? 5 ważnych informacji, o których musisz wiedzieć

A co jeśli chcesz dokonać zwrotu biletu PKP już po wyjeździe pociągu? Nie ma problemu - jest to możliwe pod pewnymi warunkami. Podróżny musi uzyskać poświadczenie od konduktora lub w kasie biletowej, które będzie podstawą do ubiegania się o należność.

Poświadczenie można otrzymać najpóźniej przed upływem terminu ważności biletu PKP lub, w przypadku przejazdów z rezerwacją miejsc, do 60 minut po rozpoczęciu jego ważności. Ważne, aby nie przekroczyć tego terminu.

Po zdobyciu poświadczenia można ubiegać się o zwrot biletu PKP w terminie do 3 miesięcy od jego otrzymania. Należy udać się z poświadczeniem do kasy biletowej i tam dokonać formalności. Opłata za rezygnację będzie potrącona zgodnie ze standardowymi zasadami PKP.

Niezależnie od sposobu zakupu biletu PKP, warto pamiętać, że im wcześniej podejmiemy decyzję o rezygnacji z przejazdu, tym mniejsze będą koszty. Pozwoli to zaoszczędzić więcej pieniędzy podczas zwrotu biletu PKP.

Najczęstsze pytania

Tak, zwrot biletu PKP kupionego przez internet jest możliwy. Wystarczy wejść w link przesłany na adres mailowy po zakupie biletu, podać numer biletu i swój e-mail, a następnie wybrać opcję "rezygnuj". System elektroniczny pokieruje użytkownika przez kolejne kroki.

Po dokonaniu zwrotu biletu PKP online, pieniądze zwykle wracają na konto w ciągu 2-3 dni roboczych, ale może to potrwać do 30 dni. W przypadku zwrotu biletu w kasie, istnieje szansa na otrzymanie należności od ręki.

Wysokość opłaty za zwrot biletu PKP zależy od tego, jak wcześnie zostanie dokonana rezygnacja. Wynosi ona: 5% ceny biletu - dzień przed wyjazdem, 10% - do 30 minut przed odjazdem, 20% - poniżej 30 minut przed odjazdem.

Tak, zwrot biletu PKP jest możliwy nawet po wyjeździe pociągu. Podróżny musi jednak uzyskać poświadczenie od konduktora lub w kasie biletowej, a następnie ubiegać się o należność w terminie do 3 miesięcy od otrzymania poświadczenia.

Bilet PKP kupiony w kasie można zwrócić w dowolnej kasie należącej do przewoźnika obsługującego dany kurs. W przypadku biletu PKP kupionego online, należy udać się do Centrum Obsługi Klienta lub kasy PKP Intercity świadczącej takie usługi.

tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Łukasz Przybylski
Łukasz Przybylski

Jako pasjonat motoryzacji testuję dla Was najnowsze auta elektryczne. Dzielę się moją wiedzą o tuningu i akcesoriach, aby Wasz pojazd był wyjątkowy. Interesują mnie wyścigi oraz historię motoryzacji. Lubię pisać o nowinkach technicznych i bezpieczeństwie na drodze. Moim celem jest dostarczanie Wam rzetelnych porad, abyście czuli się pewnie za kierownicą wymarzonego samochodu.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły