Toyota Rav4 2.0 benzyna gaz - Recenzja

Toyota Rav4 2.0 benzyna gaz - Recenzja
Autor Krzysztof Witkowski
Krzysztof Witkowski4 sierpnia 2023 | 7 min

Toyota rav4 2.0 benzyna - przegląd modelu

Toyota Rav4 z silnikiem benzynowym 2.0 L jest popularnym kompaktowym SUV-em, produkowanym od 2013 roku. Auto łączy praktyczność, osiągi i dobrą jakość wykonania. Rav4 z tą jednostką napędową oferuje dynamiczną jazdę i satysfakcjonujące osiągi. Moc maksymalna wynosi 152 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 194 Nm. Spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 7 litrów na 100 km.

Moc i osiągi

Silnik 2.0 w Rav4 rozwija 152 KM mocy maksymalnej, co pozwala na sprint do 100 km/h w czasie 9,4 s. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.Parametry te zapewniają dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i trasie. Rav4 dobrze radzi sobie z przyspieszaniem, a silnik chętnie nabiera obrotów i reaguje żwawo na dodanie gazu.

Moc maksymalna jest osiągana przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy (194 Nm) przy 4000 obr./min. Oznacza to, że silnik lubi być trzymany w wysokich obrotach by wykrzesać z siebie pełnię możliwości. Wersja z automatem dobrze współpracuje z jednostką napędową.

Spalanie i zużycie paliwa

Oficjalne dane producenta mówią o cyklu mieszanym na poziomie 7 litrów benzyny na 100 km. W trasie przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością można zejść do 6 litrów lub nawet nieco poniżej. W mieście realne spalanie wynosi około 9-10 l/100 km.

Są to całkiem przyzwoite wyniki, zważywszy na gabaryty i masę pojazdu. Rav4 z silnikiem 2.0 benzyna nie należy do samochodów szczególnie paliwożernych, choć oczywiście spalanie zależy od warunków, stylu jazdy i obciążenia auta.

Silnik benzynowy 2.0 w Rav4 - dane techniczne

Sercem Rav4 jest czterocylindrowy silnik benzynowy RAV4/Previa 2.0 o pojemności 1987 cm3. Jednostka napędowa wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa, a także układ zmiennych faz rozrządu inteligentnego systemu zmiennych faz rozrządu VVT-i. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6.

Podstawowe dane techniczne przedstawiają się następująco:

  • Pojemność silnika - 1987 cm3
  • Moc maksymalna - 152 KM (112 kW) przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy - 194 Nm przy 4000 obr./min
  • Układ dolotowy - 16-zaworowy DOHC
  • Układ zasilania - wtrysk paliwa, bezpośredni
  • Układ wydechowy - jednorurowy ze stali nierdzewnej
  • Norma emisji spalin - Euro 6
  • Skrzynia biegów - 6-biegowa manualna lub automatyczna

Dane techniczne wskazują, że jest to nowoczesny silnik o dobrych osiągach, niskim zużyciu paliwa i niewielkiej emisji spalin, spełniający najnowsze normy. Stanowi solidną bazę dla kompaktowego SUV-a Rav4.

Zalety i wady Rav4 z silnikiem 2.0 benzyna

Toyota Rav4 2.0 benzyna gaz - Recenzja

Rav4 z jednostką 2.0 benzyna ma szereg mocnych stron, ale również pewne niedoskonałości. Po dniu pełnym wyzwań, kiedy dynamiczne osiągi Twojego Rav4 pozwalają Ci szybko i sprawnie dotrzeć do domu, czasem warto zrelaksować się przed ekranem, delektując się ulubionymi filmami czy serialami. Odwiedź https://obejrzyj-to.pl/, aby odkryć bogatą ofertę rozrywki, która doskonale dopełni Twój wieczór. Poza dynamicznymi osiągami i niskim spalaniem, Rav4 oferuje również nowoczesną konstrukcję silnika. Co do wad, to mniejszy komfort podróżowania niż w dieslu oraz niektóre typowe usterki nie umniejszają całokształtu jego zalet.

Moc i osiągi

152 KM i 194 Nm to bardzo dobre parametry jak na kompaktowego SUV-a. Pozwalają one na zrywne przyspieszenie i elastyczność w każdych warunkach. Rav4 chętnie nabiera prędkości, a jego silnik lubi być trzymany na wysokich obrotach. Auto dynamicznie wyprzedza, a mocny moment obrotowy przy niskich obrotach ułatwia sprawne manewrowanie w mieście.

Maksymalna prędkość 190 km/h i sprint do 100 km/h w 9,4 s to parametry, które jeszcze kilkanaście lat temu plasowały samochód w segmencie sportowych kompaktów. Dziś w zupełności wystarczają do dynamicznej, a zarazem bezpiecznej jazdy Rav4.

Spalanie i zużycie paliwa

Silnik 2.0 deklaruje spalanie na poziomie 7 l/100 km w cyklu mieszanym. W trasie realne zużycie benzyny wynosi 6-7 litrów przy spokojnej jeździe. To dobry wynik, porównywalny z oszczędnymi dieselami.

Niska emisja CO2 także stanowi zaletę tej jednostki napędowej. Rav4 spełnia wymagania normy Euro 6 dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych, jak bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu i filtr cząstek stałych.

Problemy i usterki często zgłaszane przez użytkowników

Toyota Rav4 2.0 benzyna gaz - Recenzja

Pomimo ogólnie dobrej opinii, Rav4 z silnikiem 2.0 benzyna nie jest pozbawiony wad i problemów technicznych. Do najczęstszych usterek zgłaszanych przez użytkowników należą:

Problemy ze sprzęgłem

W wielu przypadkach pojawiają się zgrzyty, wibracje lub hałasy ze strony sprzęgła. Może to sygnalizować normalne zużycie, ale czasem również poważniejsze usterki jak uszkodzenie tłoczyska, nieszczelność układu hydraulicznego lub problem z samym sprzęgłem.

Objawami są stuki przy ruszaniu, ślizganie się sprzęgła oraz zmieniona charakterystyka jego działania. Ze sprzęgłem wiążą się dość częste i kosztowne naprawy w warsztacie.

Awarie silnika

Zdarzają się przypadki awarii silnika w Rav4 z benzyną 2.0. Do typowych objawów należą ubytki mocy, wibracje, nierówna praca, zbyt wysoka temperatura i utrata kompresji. Możliwe przyczyny to zużycie gumowych podkładek pod głowicą, nieszczelność układu chłodzenia, rozregulowanie zaworów czy uszkodzenie układu dolotowego.

Awarie silnika są kosztowne w naprawie, nierzadko konieczny jest remont jednostki napędowej lub nawet wymiana na nową.

Opinie właścicieli na temat codziennej eksploatacji

Toyota Rav4 2.0 benzyna gaz - Recenzja

Użytkownicy Rav4 z silnikiem 2.0 benzyna generalnie chwalą auto za osiągi, dynamikę jazdy i niskie spalanie. Z drugiej strony wskazują na niedoskonały komfort oraz wysokie koszty eksploatacji związane z częstymi naprawami.

Wrażenia z jazdy i prowadzenia

Większość kierowców jest zadowolona z osiągów auta, zwłaszcza zrywnego przyspieszenia i elastyczności silnika. Rav4 dobrze radzi sobie w mieście i podczas wyprzedzania. Układ jezdny zapewnia precyzję prowadzenia i stabilność na zakrętach. Kierowcy doceniają żwawość i dynamiczność samochodu.

Z drugiej strony Rav4 z benzyną 2.0 jest głośniejszy i mniej kulturany niż wersja diesla. Wyczuwalne są wibracje silnika, zwłaszcza na wysokich obrotach. Układ kierowniczy nie zapewnia takiej precyzji prowadzenia jak u konkurencji.

Ocena komfortu wnętrza

Kabina Rav4 jest oceniana jako funkcjonalna i ergonomiczna. Fotele zapewniają dobrą podparcie, a deska rozdzielcza jest czytelna i logicznie rozplanowana. Przestrzeń dla pasażerów z tyłu jest wystarczająca.

Najwięcej zastrzeżeń budzi poziom wyciszenia wnętrza i materiały wykończeniowe, które nie wyglądają zbyt nowocześnie i luksusowo. Podczas szybkiej jazdy daje się we znaki hałas opon i wiatru. Ogólnie wnętrze Rav4 oceniane jest jako funkcjonalne, ale niezbyt komfortowe.

wnioski dotyczące Rav4 2.0 benzyna

Toyota Rav4 2.0 benzyna gaz - Recenzja

Rav4 z silnikiem 2.0 benzyna to udany kompaktowy SUV o sportowym charakterze, dobrych osiągach i niskim spalaniu. Jednostka napędowa zapewnia dynamiczną jazdę, ale kosztem pewnego komfortu. Samochód wymaga częstych i kosztownych napraw.

Warto kupić ten model?

Dla osób ceniących sportowy, dynamiczny charakter auta i nie przeszkadzających wibracje czy hałas, Rav4 z benzyną 2.0 będzie trafnym wyborem. Jeśli Komfort jazdy stawiany jest na pierwszym miejscu, lepszy będzie diesel lub hybryda.

Rav4 z benzyną 2.0 to auto warte zakupu, jeśli nie przeszkadzają dość częste naprawy. Warto też rozważyć wersję z automatyczną skrzynią, która lepiej współpracuje z silnikiem.

Alternatywy w tym segmencie

W segmencie kompaktowych SUV-ów Rav4 2.0 benzyna konkuruje m.in. z: Volkswagenem Tiguanem 1.4 TSI, Hyundaiem Tucson 1.6 T-GDI, KIĄ Sportage 1.6 T-GDI i Mazdą CX-5 2.0 SkyActiv-G. Każdy z tych samochodów ma mocny, turbodoładowany silnik benzynowy i podobne osiągi.

Rav4 wyróżnia się designem, dobrą marką i bogatym wyposażeniem. Jest jednak droższy w zakupie i eksploatacji od konkurentów. Stosunek ceny do jakości nie jest tu najlepszy.

Przyszłość tego modelu na rynku

Choć Rav4 z silnikiem 2.0 benzyna cieszy się popularnością, prawdopodobnie doczeka się w niedługim czasie modyfikacji jednostki napędowej. Producent może zastosować mocniejszy turbodoładowany silnik 1.5 lub przejść całkowicie na napęd hybrydowy.

Obecna generacja Rav4 z benzyną 2.0 utrzyma się na rynku jeszcze 2-3 lata. Później zostanie zastąpiona nowszą, być może w 100% elektryfikowaną generacją. Segment kompaktowych SUV-ów zmienia się bardzo dynamicznie.

Podsumowanie

Toyota Rav4 z silnikiem benzynowym 2.0 to udany model łączący zalety praktycznego SUV-a z dynamicznymi osiągami. 152 KM i 194 Nm to parametry zapewniające zrywność i elastyczność w każdych warunkach drogowych. Spalanie na poziomie 7 l/100 km to dobry wynik w tym segmencie aut. Do mocnych stron Rav4 z benzyną 2.0 należy zaliczyć osiągi, niskie zużycie paliwa oraz nowoczesną konstrukcję silnika spełniającą normę Euro 6. Wadami są natomiast gorszy komfort akustyczny niż w dieselu, większa awaryjność i kosztochłonność napraw.

Najczęstsze pytania

Maksymalna moc wynosi 152 KM, a maksymalny moment obrotowy to 194 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.

W mieście realne spalanie wynosi około 9-10 l/100 km. Przy spokojnej jeździe trasowej można osiągnąć 6-7 l/100 km.

Do częstych usterek należą problemy ze sprzęgłem, awarie silnika, układu chłodzenia i rozrządu. Samochód wymaga ponadprzeciętnie dużo napraw.

Kierowcy chwalą auto za dobre osiągi i niskie spalanie. Zastrzeżenia budzi komfort akustyczny wnętrza i częste awarie podzespołów.

Wartymi rozważenia konkurentami są m.in. Volkswagen Tiguan 1.4 TSI, Hyundai Tucson 1.6 T-GDI oraz KIA Sportage 1.6 T-GDI. Dobrą alternatywą może być też Rav4 z silnikiem diesla lub hybrydowym.

5 Podobnych Artykułów

  1. Kabel plusowy do akumulatora: jak wybrać i zainstalować
  2. Ile kosztuje piaskowanie felg - pełen cennik dla wszystkich rodzajów
  3. Wymogi prawne dla tablicy rejestracyjnej na motor: zasady i przepisy 2024
  4. Kino Kraków: 7 miejsc, które musisz odwiedzić
  5. Jak podłączyć licznik motogodzin do alternatora: kompletna instrukcja montażu
tagTagi
shareUdostępnij artykuł
Autor Krzysztof Witkowski
Krzysztof Witkowski

Od zawsze intrygowała mnie moc i piękno maszyn na czterech kółkach, dlatego chcę podzielić się tą fascynacją z Wami. Na naszej stronie znajdziecie recenzje najnowszych modeli samochodów, porady dotyczące konserwacji pojazdów, a także ciekawostki ze świata motoryzacji.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze(1)

email
email
user

Marek

8.12.2024

Toyota Rav4 IV 2.0 benzyna ma wtrysk pośredni, idealny do instalacji LPG. Może ma i słabsze osiągi od silników turbodoładowanych, ale bez kosztownych napraw osprzętu czy olejożernych silników TSI, które zdecydowanie nie robią takich przebiegów kilometrów co zwykła benzyna !

Polecane artykuły